someone says something

someone says something

someone says something

someone says something

گفتگو با جمشید و گروهش

گفتگو با جمشید و گروهش
 

 
 
آلبوم "فریبانه" جمشید چند ماهیه که بیرون آمده و همین هفته آهنگ فوتبالش هم وارد بازار شد.
خوشبختانه تو یکی از کنسرتهای بزرگ اروپاش پشت صحنه دیدمش.
هم رقصنده ها باهاش بودن و هم دو تا پسری که تو آلبومش رپ خوندن.
نتیجه نیمساعت پشت صحنه اینجا ست:

آخرین بار که تو رو در لندن دیدم نگران بیرون آمدن آلبوم جدیدت بودی. اونهم که بیرون اومد ...
آره خوندن عشق ماست و سعی می کنیم که یک کاری که شایسته مردم است را به اونها تقدیم کنیم.


از آلبوم جدید بگو
آلبوم به اسم "فریبانه" است که برگرفته از شعرهای بابک رادمنشه که میگه:
از فریبانه مهتاب تا خورشید - از سپیدار سحر تا امید - از بلندای زمان تا جاوید - من و تو همسفریم به مقصد خانه عشق - هر دومون مثل همیم رای افسانه عشق
الان می فهمم که چرا لندن بودی، اینجا بودی تا بابک رادمنش رو ببینی و آلبومت و ضبط کنی؟
آره و دوتا از آهنگها را هم دوست داشتم که با صدای ایشون همراهی بشه: آهنگ "ترک غربت" و "فریبانه" را در اونجا ضبط کردم.
آهنگ دیگری در آلبوم هست به اسم "آشتی" که امیدوارم قهرها و کدورتها رو ضرب فنی بکنه. آهنگ چهارم به اسم "شیخانه" است که امیدورام همه و از جمله کردهای عزیز باهاش ارتباط برقرار کنن و برقصن.
آهنگ "می خواستتم" هم به سبک ترنس (Trance) است که با همکاری بچه هایی که قبلا این آهنگ را خونده بودن اجرا کردم.


پس همه جور آهنگ با حال و هوای مختلف در این آلبوم وجود داره
آره سعی خود من این بوده که آلبوم یکنواختی نباشه. حتی آهنگ "میرم" هم در آلبوم به سبک رپ است.
بچه های رپ خون گرونه جمشید
شب کنسرت آلمان دو تا جوون رپ خون با جمشید آمدن رو ی صحنه. تو آهنگ " می خواستمت" و " میرم" صدای رپ بچه ها هستش.با آرش و شایان، یک گپی زدم
شایان و آرش در هنگام اجرای برنامه (البته از پشت سر!)
"موسیقی پاپ ایرانی تحمل رپ را نداره" پس اینجا چی شد؟
تصمیم گرفتیم که آهنگهای قشنگ جمشید رو با سبک رپ قشنگترشون بکنیم!
با جمشید از کجا آشنا شدید؟
آرش: جمشید یک روز مهمان پدر شایان بود. ما اون روز مشغول رپ خوندن و ضبط یک آهنگ بودیم که جمشید با کار ما آشنا شد و خوشش اومد. از اونجا همکاری ما شروع شد.
مدل آمریکایی هم می خونید مدل گانگستری؟
"آمریکایی" می خونیم ولی ما گانگستر نیستیم!
سبک ویدیو ها را هم عوض کردی؟
نه سبک را عوض نکردم. سعی کردم که نوع بازی و حرکاتم مرتبط با حال و هوای شعر آهنگ باشه.
پس در ویدیوی آهنگ "دیگه دیر شده" حس کلافگی و سرزنش داره چون در یک اتاق نشستی و تکرار می کنی که دیگه دیر شده دیرشده.
این آهنگ ریشه در تجربه شخصی خودم داره. بیانگر اذیت و آزاری است که من در یک مقطعی از زندگی تجربه کردم.
با خواننده های دیگه هم در این آلبوم همکاری داشتی؟
شادمهر، شهیاد و نامی در تنظیم آهنگ کمک کردن.
جمشید آهنگی را هم برای تیم ملی فوتبال در جام جهانی ساخته
از موضوع آلبوم که بگذریم، یادم می آید که آخرین بار از زندگی در آمریکا می نالیدی و شاکی بود الان چی؟
خدا را شکر آدم عاشق اینه که با زندگی بجنگه. من بیش از یکسال در خلوت خودم بودم که این آلبوم را ساختم و همه پیامهای و صداها اشاره به گوشه های مختلف دنیای جمشید داره.
یک خرده خصوصی تر بشیم: بر روی انگنشتهات چیزی نمی بینم؟
فعلا نه! فعلا با عشقم که کارمه حسابی درگیر هستم و پیدا کردن کسی که با آدم و کاری که گرفتارش هست، جور در بیاد، مشکله.
پس فعلا روابط قلبی تعطیله
نه قلب همیشه درش بازه.
گروه رقص جمشید
بورلی (راست) و آویژه (چپ) رقصنده هایی که با جمشید همکاری دارن

پشت صحنه بورلی و آویژه تازه از روی صحنه برگشته بودن و تا جمشید آمد نفسی تازه کنه گفتم با این بچه ها هم حرفی بزنم. بورلی 10 سالیه که با جمشید کار می کنه ولی این پنج سال اخیرش جدی تر بوده ولی وقتی فهمیدم که آویژه ایرانیه فوری سر میکروفن رو بردم طرفش و سر صحبت رو باز کردم:
یکی از سوالهایی که بچه ها از ما خیلی پرسیدن اینه: آیا زندگی شما فقط با رقص می گذره؟
آویژه
آویژه: آره من تمام عمرم فقط رقصیدم از صبح تا شب و عاشق رقص هستم.
شما ایرانی هستی؟
آره، مادرم زرتشتیه.
ویدیوی آهنگها رو چطور می سازن؟
خیلی کار می بره و طولانیه. چون باید برداشتهای مختلفی بگیرن تا یکیش خوب از کار دربیاد.
خسته نمی شی؟
خسته میشم ولی از کار اداری بهتره. از اون کارها بذم میاد. من در دانشگاه رشته خبرنگاری خوندم و در تلویزیونهای ایرانی اینجا کار کردم.
آیا خانواده مخالف رقصت نبودن؟
نه، مادر من یکی از اعضای اولین گروه رقص باله در ایران بود و به من باله یاد داد و منو خیلی تشویق می کنه. اصلا هم برام مهم نیست که دیگران چی فکر می کنن.
چه جوری خودتون رو آماده می کنین؟
با همدیگه برای ساعتهای طولانی تمرین می کنیم. مثلا امروز 6-5 ساعت جلوی آینه تمرین کردیم تا حرکاتمون شبیه به همدیگه باشه.
از چه رقصهایی الهام گرفتی؟
عربی، ایرانی اصل و هیپ هاپ!
نظرات 2 + ارسال نظر
پیشی چهارشنبه 17 خرداد 1385 ساعت 09:56 ق.ظ

چه جالب

مرضیه یکشنبه 21 خرداد 1385 ساعت 08:25 ق.ظ http://www.white-pencil.blogfa.com

سلام
وبلاگت جالبه !
موفق باشی
باور کن من هم نمی دونم اینجا بهشته یا جهنم
ولی هرکسی زندگی اش را خودش می سازه .
شاید برای یکی بهشت ٬ برای دیگری جهنم
بی خیال
ما مجبوریم زندگی کنیم
بگذار فکر کنیم بهشته
اینجوری راحتتر یم
اگه هم که کسی بخواهد تغییری بده ...
خودت دیگه می دونی .
مواطب خودت باش .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد