someone says something

someone says something

someone says something

someone says something

یک ایرانی در آمریکا به 'اقدام به قتل' متهم شد

یک ایرانی در آمریکا به 'اقدام به قتل' متهم شد

یک جوان ایرانی که به تازگی از دانشگاه کارولینای شمالی فارغ التحصیل شده، روز شنبه به 9 مورد اقدام به قتل متهم شده است.

اتهامات محمدرضا طاهری آذر که 22 سال دارد یک روز پس از آن مطرح شد که پلیس اعلام کرد او با خودروی خود به سمت یک پاتوق محبوب در خوابگاه دانشگاه رانده و حاضران وحشت زده را مصدوم کرده، به زمین انداخته و فراری داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، درک پورچ، رئیس اداره پلیس دانشگاه روز شنبه تایید کرد که آقای طاهری آذر به بازجویان گفته است که قصد داشته "مرگ یا قتل مسلمانان در سراسر جهان را تلافی کند".

اتهام دیگر آقای طاهری آذر، "حمله بوسیله سلاح مرگبار به قصد وارد آوردن جراحت جسمی" است.

گفته می شود که این حادثه، دقایقی پیش از نیمروز جمعه در نزدیکی مرکز محوطه خوابگاه، جایی که میان ساختمانهای دو کتابخانه، یک تالار غذاخوری و یک اتحادیه دانشجویان قرار دارد، رخ داده و هیچ کس در آن آسیب جدی ندیده است.

آقای طاهری آذر که تحصیلات خود در رشته روانشناسی و فلسفه را ماه دسامبر در همین دانشگاه به پایان رساند، با یک خودروی چندمنظوره (SUV) به سمت این محوطه و دانشجویانی که در آن گرد آمده بودند راند.

پنج دانشجو و یک بورسیه میهمان که صدمات جزئی دیده بودند پس از مداوا در بیمارستان دانشگاه مرخص شدند. به گفته پلیس سه نفر دیگر نیز از مداوای سرپایی در محل حادثه سر باز زدند.

جف هوفمان، دانشجوی سال دوم دانشگاه کارولینای شمالی به نشریه داخلی خوابگاه گفت: "من دیدم که همه به نوعی پراکنده می شوند چون یک ماشین به میان ما می آمد، یک لحظه بعد من روی شیشه جلوی ماشین افتاده بودم." بازوی او در این حادثه صدمه دید و باندپیچی شد.

آقای طاهری آذر در حال حاضر با قرار وثیقه پنج و نیم میلیون دلاری در زندان مرکزی ایالت کارولینای شمالی است و قرار است روز دوشنبه، نخستین جلسه رسیدگی به اتهام او در دادگاه بخش اورنج کانتی تشکیل شود.

مسئولان پلیس اعلام نکرده اند که آیا آقای طاهری آذر از وکیل مدافع برخوردار است یا نه.

گفته می شود که آقای طاهری آذر پس از آنکه با پلیس تماس گرفت تا خود را تسلیم کند، سه کیلومتر دورتر از محوطه خوابگاه در خیابان به انتظار ماموران ایستاد و به گفته درک پورچ، رئیس پلیس دانشگاه کارولینای شمالی، اکنون با بازجویانش همکاری می کند.

بازرسان اف بی آی، اداره تحقیقات فدرال نیز از آقای طاهری آذر بازجویی کرده اند اما درک پورچ گفت نمی داند که آیا اتهامات فدرال نیز علیه او اقامه خواهد شد یا نه.

به گفته درک پورچ، محمدرضا طاهری آذر روز جمعه به ماموران پلیس گفت که آنها چیزهایی در آپارتمانش که نزدیک کاربورو در کارولینای شمالی واقع است، خواهند یافت که انگیزه های او را روشن می کند.

در پی این اظهارات، مقامات مسئول از دفتر ایالتی اف بی آی خواستند که با کمک واحد خنثی سازی بمب، خانه او را جستجو کنند اما به گفته درک پورچ هیچ شیئ خطرناکی نیافته اند.

این مقام مسئول حاضر نشد درباره اشیائی که در خانه آقای طاهری آذر یافته اند اطلاعات بیشتری بدهد اما گفت که هم اتاقی های او کاملا با ماموران همکاری کرده اند و مورد سؤظن قرار ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد