someone says something

someone says something

someone says something

someone says something

بحث سر این هست که تخم مرغ اول اومد یا انرژی هسته ای ؟

اینجا را ببینید  

  اعتماد ملی .....

روزنامه اعتماد ملی چاپ تهران، در صفحه آخر شماره روز یکشنبه (۳۰ بهمن ۱۳۸۴) خود کاریکاتوری را از محمود احمدی نژاد منتشر کرده که به نظر می آید بعد از ۲۵ سال، اولین کاریکاتور یک رئیس جمهور ایران در روزنامه های ایرانی است.

از بنی صدر تا احمدی نژاد

روزنامه های ایران در ۲۵ سال گذشته و بعد از ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر ظاهرا برای حفظ حرمت روحانی بودن روسای جمهور از کشیدن کاریکاتور آنها اجتناب کرده بودند.

در دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمد خاتمی، به رغم "تساهل" مسئولان وزارت ارشاد، هیچ یک از روزنامه ها کاریکاتوری از رئیس جمهور را منتشر نکرده بودند. با این حال کاریکاتوری از وی به خودش تقدیم شده و عکس یادگاری این رویداد منتشر شده بود.

در سال ۱۳۷۸ یک روزنامه، تنها پای محمد خاتمی، رئیس جمهور وقت را به نمایش گذاشت و گفته بود برای احترام به لباس روحانیت او را به طور کامل به تصویر نکشیده است.

در همان سال نیک آهنگ کوثر به اتهام کشیدن کاریکاتوری که گفته می شد یکی از روحانیون بلندپایه را به طور غیر مستقیم مد نظر داشته به زندان افتاده بود.

یک سال بعد، هفته نامه "توانا" به دلیل چاپ کاریکاتوری از محمد خاتمی بدون عمامه، در حالی که گفته می شد اعتراضی از سوی رئیس جمهور نشده، توقیف شد.

در سال های ۵۸-۵۹ شمسی روزنامه های ایران مرتبا کاریکاتورهای ابوالحسن بنی صدر، اولین رئیس جمهور ایران بعد از انقلاب را منتشر می کردند.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
سیما پنج‌شنبه 4 اسفند 1384 ساعت 07:22 ب.ظ

اما این واقعا قشنگ بود ... حال کردم

پنک پنج‌شنبه 4 اسفند 1384 ساعت 07:22 ب.ظ

کجایی نیستی .. دانشگاهخبر چه خبر ... ؟

::~~~::: پنج‌شنبه 4 اسفند 1384 ساعت 10:53 ب.ظ http://avaye-socoot.persianblog.com

طنز مزخرفی بود ..!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد