someone says something

someone says something

someone says something

someone says something

حق ما چیست ؟ انرژی هسته ای یا زندگی ؟

 
فکر می کنید اطرافتون داره چی می گذره . همه چیز خوب و تحت کنترل هست . مقام های عالی رتبه کشور تدبیری برای دست های خسته ما دارند .
انرژی هسته ای حق ماست .. و این حق چیست . گرسنگی و درد . فقر و نابودی .....آیا حق واقعی ما این است ...؟
و در اطراف ما .....
سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه ای نسبت به سرنوشت الهام افروتن، روزنامه نگار زندانی ایرانی ابراز نگرانی کرده و از گزارشهایی حکایت کرده است که بنابر آنها خانم افروتن در زندان دست به خودکشی ناموفقی زده و پس از آن در حال اغما فرورفته است.
کاندولیزا رایس وزیرخارجه آمریکا در آستانه سفر به کشورهای عربی خاورمیانه نشستی با خبرنگاران رسانه های عربی داشته و طی آن از دولتهای عرب خواسته است ایران را در انزوا قرار دهند.
بحران هسته ای ایران در مذاکرات رهبران بریتانیا و آلمان مطرح شده و دو طرف بر ادامه فشار سیاسی بر ایران تاکید نهاده اند.
 و .....
 
    yaveh_gooyan@yahoo.com     

ایران ؟

دموکراسی ؟ آزادی ؟

 شاید هنوز ما تعریف درستی از این وا ژه ها در ذهنمان نداریم . واقعیت هایی که در اطراف ما می گذره شرایط خود ساخته ای هست که به صورت نا آگاهانه و گاه آگاهانه به وجود آمده است . و اما نقش ما در این چرخه هر روز پر رنگ تر می شه و آیا رسالت واقعی ماحاکی از این روند است یا خیر ؟ به هر حال ما آینده ساز هستیم همان طور که در سال  57  مردمی این چنین امروز ما را این چنین رقم زدند . بحث بر سر خوب یا بد بودن نیست , واقعیت هایی است که ما در باورهای آن دچار شک هستیم و درگیری در این معقوله باعث ایجاد تردید و شک هایی در هویت نهفته درون ما شده است . به نظر شما واقعیت آینده به چه شکل رقم خواهد خورد ....

 

  

     yaveh_gooyan@yahoo.com

    

سایت فارسی بی بی سی در ایران مسدود شد

 

دولت ایران دسترسی به پایگاه خبری بخش فارسی بی بی سی در شبکه اینترنت را برای کاربران داخل ایران مسدود کرده است.

هنگامی که در ایران به آدرس اینترنتی فارسی بی بی سی مراجعه می شود، این پیغام روی صفحه رایانه ظاهر می گردد: "مشترک گرامی، دسترسی به این سایت امکان پذیر نمیباشد".
سایت فارسی که در ماههای اخیر تعداد مراجعات به آن به نزدیک سی میلیون در ماه رسیده بود، در میان سایتهای اینترنتی بی بی سی به زبانهای خارجی از همه پرخواننده تر است اما در پی مسدود شدن این سایت در داخل ایران، شمار خوانندگان آن در این کشور کاهش یافته است.
نایجل چپمن رئیس سرویس جهانی بی بی سی اعلام کرده که با مقامات ایران تماس گرفته خواهد شد تا درخواست بازگشایی این سایت برای کاربران داخل ایران با آنان مطرح شود.
وی با ابراز نگرانی نسبت به بسته شدن این سایت در ایران گفته است:"سایت فارسی بی بی سی از منابع اصلی اخبار برای ایرانیان بوده و از همه سایتهای اینرنتی و روزنامه های فارسی زبان پرخواننده تر است، ما متأسفیم که بسیاری از مردم ایران از اخبار و اطلاعاتی که به شیوه ای مورد اطمینان و فارغ از هرگونه جانبداری در اختیارشان نهاده می شد محروم می شوند، خیلیها از داخل ایران با ما تماس گرفته و گفته اند که به نظر آنها با مسدود شدن سایت فارسی بی بی سی در این کشور، سطح تبادل اطلاعات و آرا به میزان زیادی پایین خواهد آمد".
آقای چپمن با اشاره به تعداد کاربران اینترنت در ایران که تا هفت میلیون نفر برآورد می شوند اطلاع رسانی اینترنتی را بخش مهمی از زندگی مردم ایران دانسته و به شمار بسیار بالای وبلاگ نویسان ایرانی اشاره کرده که از نظر او حاکی از این است که ایران از لحاظ استفاده از این رسانه برای تبادل افکار و اطلاعات میان کاربران اینترنت از کشورهای سرآمد در جهان به شمار می رود.
وی تأکید کرده که مردم ایران هیچگاه به اندازه شرایط کنونی به کسب اطلاع درباره آنچه در داخل و خارج از کشورشان می گذرد شایق نبوده اند.
مسعود فاتح، معاون رسانه ای روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران طی گفتگویی با خبرگزاری کار ایران مسئولیت مسدود شدن سایت فارسی بی بی سی در این کشور را به مرجعی موسوم به "کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ" نسبت داده است.
شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی، این کمیته را که متشکل از نمایندگان وزارتخانه های اطلاعات و ارشاد و سازمان صداوسیماست، مأمور شناسایی سایتهایی کرده که محتوایشان از دید رهبران ایران ناخوشایند است.
لازم به ذکر است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نماینده ای در این کمیته ندارد و تنها خواسته های اعضای کمیته را به شرکتهای فراهم آورنده خدمات اینترنتی (آی اس پی) ابلاغ می کند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور ایران است، شرکتهای مذکور را مکلف کرده است که از نشر "مطالب کفرآمیز و مخالف موازین اسلامی، اهانت به دین اسلام و مقدسات آن، اشاعه و تبلیغ گروهها و احزاب غیرقانونی" جلوگیری کنند.
کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ عموماً در سایه حرکت می کند و هیچ دلیل روشنی برای انسداد سایتها ارائه نمی دهد.
این کمیته همچنین به شبه نظامیان بسیج که زیر عنوان نیروهای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند، دستور می دهد با خدمات دهندگان متخلف برخورد کند.

از خرد به کلان

هرچند مشخص نیست این کمیته در چه تاریخی رأی به مسدود شدن سایت فارسی بی بی سی برای کاربران مقیم ایران داده، ولی بر اساس ایمیلهای ارسالی به بی بی سی، نخستین موارد محروم کردن خوانندگان از دسترسی به این وب سایت در ایران در دوشنبه شانزدهم ژانویه (26 دی) مشاهده شده است.
همچنین به نظر می رسد مسدود سازی این سایت ابتدا از شهرستانهای کوچکتر ایران شروع شده و بعد شعاع جغرافیایی فیلترینگ در سراسر کشور گسترش یافته، به طوری که از چهارشنبه هیجدهم ژانویه (28 دی) برخی از خوانندگان در تهران اظهار کرده اند که نمی توانند به وب سایت فارسی بی بی سی مراجعه کنند.

اولین تجربه

این اولین بار است که مقامات جمهوری اسلامی نشانی وب سایت فارسی بی بی سی را به نرم افزارهای فیلترینگ خود می سپارند.
در پنج سالی که از حیات این پایگاه خبری می گذرد، به دلیل ناهوشمند بودن نرم افزارها، برخی از کلید واژه های فهرست سیاه شرکتهای فراهم آورنده خدمات اینترنتی به صورت تصادفی بعضی از صفحات بی بی سی فارسی را در دام فیلتر می انداختند.
در این پنج سال، این سؤال برای برخی از خوانندگان و نیز رسانه های ایرانی شکل گرفته بود که چرا مقامات جمهوری اسلامی با وجود بستن بیش از صد روزنامه و صدها سایت اینترنتی، هیچوقت دسترسی به پایگاه خبری بخش فارسی بی بی سی را مسدود نکرده اند.
به عنوان نمونه، در جریان پرسش و پاسخ خوانندگان ما با آندرس ایلوس، رئیس بخش فارسی به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تأسیس این بخش، نورا از تهران پرسیده بود: "یه سؤالی مدتهاست ذهن منو به خودش مشغول کرده، اون هم اینه که چرا جمهوری اسلامی سایت بی بی سی رو فیلتر نمی کنه؟"
آقای ایلوس پاسخ داده بود: " من جواب این سؤال را نمی دانم، ولی نظر شخصی ام این است که چرا باید سایتی بی طرف، آموزنده، خبری و مبتنی بر واقعیات فیلتر شود؟ اطلاعاتی که بی طرفانه عرضه شده باشد، تهدیدی برای هیچکس نیست و در واقع به نفع همگان نیز هست."

yaveh_gooyan@yahoo.com   

این متن نقل قول مستقیم بی بی سی است . با تشکر . یاوه گویان .....

مرغ ارزون ؟ فعالیت هسته ای ؟

بحث ایران حسابی در همه جای دنیا سر زبان هاست و با اومدن عمو محمود که دیگه نگو و نپرس . دولت ایران با مطرح کردن سوالهای جالبش که خدا می دونه از کجا اومده و به کجا داره میره تونسته خودش را در دنیا مطرح کنه اما ممکن هست این مطرح شدن زیادی پایان خوبی نداشته باشه . آیا واقعا جواب دادن به این سوالها دوای درد ی برای حقوق بشر هست  یا شکم مردم را سیر می کنه ؟ البته عمو محمود گفته که از اهداف اصلی دولت اصلا اون بر تر نمی ره . اصلا نگران نباشید به زودی مرغ ها ارزون می شن نه به خاطر آنفلانزای مرغی بلکه به دلیل سیر کردن شکم گرسنگان .. همه حق استفاده دارد حتی تو ...
و اما ....

یک روز با‌ BBC


*    اسرائیل به ایران در مورد فعالیت های هسته ای هشدار داد
 شائول موفاز، وزیر دفاع اسرائیل به ایران هشدار داده است که در صدد کسب توانایی هسته ای برنیاید

*    ابراز نگرانی فیدل کاسترو از حمله اتمی به ایران 
فیدل کاسترو رهبر کوبا با شرکت در برنامه زنده ای که تحت عنوان میزگرد (Mesa Redonda) از تلویزیون کشورش پخش
 می شود ابراز نگرانی کرد که آمریکا و متحدانش با دستاویز قرار دادن توجیه ناپذیرترین بهانه ها به ایران حمله اتمی کنند.

*   ایران اظهارات 'هسته ای' شیراک را محکوم کرد
 ایران اظهارات اخیر ژاک شیراک را مبنی بر آمادگی فرانسه برای استفاده از سلاح هسته ای در مقابله با حملات تروریستی
دولتهای دیگر، "غیرقابل قبول" دانسته است

 

yaveh-gooyan@yahoo.com